Klasa 3 - informatyka

rok szkolny 2020/2021


temat:

1

Bezpieczna praca z komputerem

2

Przeglądamy stronę szkoły – otwieramy karty pracy

3

Zdalne nauczanie – Classroom – pierwsze logowanie, dołączanie do lekcji, wideokonferencja

4

Zdalne nauczanie – Classroom – zapisujemy pliki na Pulpicie i przesyłamy je do sprawdzenia

5

Zdalne nauczanie – Classroom – poprawiamy źle wykonane lekcje

6

Zdalne nauczanie – Ćwiczymy wysyłanie listów z załącznikami

7

Zdalne nauczanie – Ćwiczymy udostępnianie plików do sprawdzenia

8

Organizujemy pliki i foldery

9

Ćwiczymy zapisywanie i modyfikowanie plików w różnych folderach

10

Rysujemy termometry

11

Rysujemy zegary

12

Kartka z kalendarza

13

Narzędzia formatowania tekstu  - tworzymy tekst używając Microsoft Word

14

Kiedy używamy twardej spacji? - tworzymy tekst używając Microsoft Word

15

Kolorowy alfabet  - tworzymy tekst używając Microsoft Word

16

Tworzenie tekstu  w OpenOffice Writer

17

Piszemy dyktando  w OpenOffice Writer

18

Tabliczka mnożenia w tabeli  - tworzymy dokument tekstowy używając Google Dokumenty

19

Tworzymy krzyżówkę w dokumencie tekstowym używając Google Dokumenty

20

Tworzymy prezentację w Microsoft Power Point

21

Tworzymy prezentację używając Google Prezentacje

22

PixBlocks - tworzymy kolejne kroki logicznego rozwiązania problemu

PixBlocks – programowanie obrazkowe - wstęp – (kurs 1 – lekcja 1) – ruch i rysowanie

23

PixBlocks - używamy bloków do programowania

PixBlocks – programowanie obrazkowe - wstęp – (kurs 1 – lekcja 2,3) – pętle

24

PixBlocks - rozwiązujemy zadania

PixBlocks – programowanie obrazkowe - wstęp – (kurs 1 – lekcja 4,5) – instrukcje warunkowe - wstęp

25

PixBlocks - tworzymy sekwencje bloków

PixBlocks – programowanie kolorami – (kurs 6 – lekcja 4) – pętle z licznikiem kroków

26

PixBlocks - układamy instrukcje, tworząc algorytm

PixBlocks – programowanie kolorami – (kurs 6 – lekcja 5) – zmienne

27

PixBlocks - układamy historyjki według własnych pomysłów

PixBlocks – programowanie kolorami – (kurs 1 – lekcja 7) – szerokość i wysokość

28

Robotyka – poznajemy komendy dla ozobotów

29

Robotyka – ozoboty odliczają

30

Robotyka - labirynt

Dzień Bezpiecznego Internetu

Godzina kodowania http://code.org

 

Zadania dodatkowe:

D1
Zalety poczty e-mail. Założenie konta e-mail
karta pracy
D2
Wysyłanie listów e-mail
karta pracy
D3
Nauka programowania PixBlocks
kurs 2




"Komputer w praktyce" - program nauczania informatyki w szkole podstawowej - Renata Kwiatkowska



Podstawa programowa 2017
       

Edukacja informatyczna w nauczaniu wczesnoszkolnym

 

1.     Osiągnięcia w zakresie rozumienia, analizowania i rozwiązywania problemów. Uczeń:

1)     układa w logicznym porządku: obrazki, teksty, polecenia (instrukcje) składające się m.in. na codzienne czynności;

2)     tworzy polecenie lub sekwencje poleceń dla określonego planu działania prowadzące do osiągnięcia celu; 

3)     rozwiązuje zadania, zagadki i łamigłówki prowadzące do odkrywania algorytmów.

2.     Osiągnięcia w zakresie programowania i rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych. Uczeń:

1)     programuje wizualnie: proste sytuacje lub historyjki według pomysłów własnych  i pomysłów opracowanych wspólnie z innymi uczniami, pojedyncze polecenia,  a także ich sekwencje sterujące obiektem na ekranie komputera bądź innego urządzenia cyfrowego;

2)     tworzy proste rysunki, dokumenty tekstowe, łącząc tekst z grafiką, np. zaproszenia, dyplomy, ulotki, ogłoszenia; powiększa, zmniejsza, kopiuje, wkleja  i usuwa elementy graficzne i tekstowe – doskonali przy tym umiejętności pisania, czytania, rachowania i prezentowania swoich pomysłów;   3) zapisuje efekty swojej pracy we wskazanym miejscu. 

3.     Osiągnięcia w zakresie posługiwania się komputerem, urządzeniami cyfrowymi i sieciami komputerowymi. Uczeń: 

1)     posługuje się komputerem lub innym urządzeniem cyfrowym oraz urządzeniami zewnętrznymi przy wykonywaniu zadania;

2)     kojarzy działanie komputera  lub innego urządzenia cyfrowego z efektami pracy z oprogramowaniem;

3)     korzysta z udostępnionych mu stron i zasobów internetowych.

4.     Osiągnięcia w zakresie rozwijania kompetencji społecznych. Uczeń:

1)     współpracuje z uczniami, wymienia się z nimi pomysłami i doświadczeniami, wykorzystując technologię;

2)     wykorzystuje możliwości technologii do komunikowania się w procesie uczenia się.

5.     Osiągnięcia w zakresie przestrzegania prawa i zasad bezpieczeństwa. Uczeń: 

1)     posługuje się udostępnioną mu technologią zgodnie z ustalonymi zasadami;

2)     rozróżnia pożądane i niepożądane zachowania innych osób (również uczniów) korzystających z technologii, zwłaszcza w sieci internet;

3)     przestrzega zasad dotyczących korzystania z efektów pracy innych osób  i związanych z bezpieczeństwem w internecie.

6.  Przygotowując uczniów do myślenia abstrakcyjnego w przyszłości i rozwiązywania problemów, w tym programowania, nauczyciel wykorzystuje treści wszystkich edukacji.





Ocenianie:
I półrocze:
  - przestrzega bezpieczeństwa i ustaleń
  - tworzy kompozycje graficzne i teksty
  - zapisuje pliki

II półrocze:
  - tworzy kompozycje graficzne i teksty
  - analizuje problemy, programuje
  - aktywnie uczestniczy w zajęciach