|
temat: |
1 |
Bezpieczna praca z komputerem |
2 |
Przeglądamy
stronę szkoły – otwieramy karty pracy |
3 |
Zdalne nauczanie
– Classroom – pierwsze logowanie, dołączanie do lekcji, wideokonferencja |
4 |
Zdalne nauczanie
– Classroom – zapisujemy pliki na Pulpicie i przesyłamy je do sprawdzenia |
5 |
Zdalne nauczanie
– Classroom – poprawiamy źle wykonane lekcje |
6 |
Zdalne nauczanie
– Ćwiczymy wysyłanie listów z załącznikami |
7 |
Zdalne nauczanie
– Ćwiczymy udostępnianie plików do sprawdzenia |
8 |
Organizujemy pliki i foldery |
9 |
Ćwiczymy zapisywanie i modyfikowanie plików w różnych
folderach |
10 |
Rysujemy termometry |
11 |
Rysujemy zegary |
12 |
Kartka z kalendarza |
13 |
Narzędzia formatowania tekstu - tworzymy tekst używając Microsoft Word |
14 |
Kiedy używamy twardej spacji? - tworzymy tekst używając Microsoft
Word |
15 |
Kolorowy alfabet -
tworzymy tekst używając Microsoft Word |
16 |
Tworzenie tekstu w OpenOffice
Writer |
17 |
Piszemy dyktando w
OpenOffice Writer |
18 |
Tabliczka
mnożenia w tabeli - tworzymy
dokument tekstowy używając Google Dokumenty |
19 |
Tworzymy
krzyżówkę w dokumencie tekstowym używając Google Dokumenty |
20 |
Tworzymy
prezentację w Microsoft Power Point |
21 |
Tworzymy
prezentację używając Google Prezentacje |
22 |
PixBlocks
- tworzymy kolejne kroki logicznego rozwiązania problemu PixBlocks
– programowanie obrazkowe - wstęp – (kurs 1 – lekcja 1) – ruch i rysowanie |
23 |
PixBlocks
- używamy bloków do programowania PixBlocks
– programowanie obrazkowe - wstęp – (kurs 1 – lekcja 2,3) – pętle |
24 |
PixBlocks
- rozwiązujemy zadania PixBlocks
– programowanie obrazkowe - wstęp – (kurs 1 – lekcja 4,5) – instrukcje
warunkowe - wstęp |
25 |
PixBlocks
- tworzymy sekwencje bloków PixBlocks
– programowanie kolorami – (kurs 6 – lekcja 4) – pętle z licznikiem kroków |
26 |
PixBlocks
- układamy instrukcje, tworząc algorytm PixBlocks
– programowanie kolorami – (kurs 6 – lekcja 5) – zmienne |
27 |
PixBlocks
- układamy historyjki według własnych pomysłów PixBlocks
– programowanie kolorami – (kurs 1 – lekcja 7) – szerokość i wysokość |
28 |
Robotyka – poznajemy komendy dla
ozobotów |
29 |
Robotyka – ozoboty odliczają |
30 |
Robotyka - labirynt |
Dzień
Bezpiecznego Internetu |
|
Godzina
kodowania http://code.org |
D1 |
Zalety poczty
e-mail. Założenie konta e-mail |
karta pracy |
D2 |
Wysyłanie listów e-mail |
karta pracy |
D3 |
Nauka programowania PixBlocks
|
kurs 2 |
Edukacja
informatyczna w nauczaniu wczesnoszkolnym
1.
Osiągnięcia
w zakresie rozumienia, analizowania i rozwiązywania problemów. Uczeń:
1)
układa
w
logicznym porządku: obrazki, teksty, polecenia (instrukcje) składające
się
m.in. na codzienne czynności;
2)
tworzy
polecenie lub sekwencje poleceń dla określonego planu działania
prowadzące do
osiągnięcia celu;
3)
rozwiązuje
zadania, zagadki i łamigłówki prowadzące do odkrywania algorytmów.
2.
Osiągnięcia
w zakresie programowania i rozwiązywania problemów z wykorzystaniem
komputera i
innych urządzeń cyfrowych. Uczeń:
1)
programuje
wizualnie: proste sytuacje lub historyjki według pomysłów własnych i pomysłów opracowanych wspólnie z innymi
uczniami, pojedyncze polecenia, a także
ich sekwencje sterujące obiektem na ekranie komputera bądź innego
urządzenia
cyfrowego;
2)
tworzy
proste rysunki, dokumenty tekstowe, łącząc tekst z grafiką, np.
zaproszenia,
dyplomy, ulotki, ogłoszenia; powiększa, zmniejsza, kopiuje, wkleja i usuwa elementy graficzne i tekstowe –
doskonali przy tym umiejętności pisania, czytania, rachowania i
prezentowania
swoich pomysłów; 3)
zapisuje
efekty swojej pracy we wskazanym miejscu.
3.
Osiągnięcia
w zakresie posługiwania się komputerem, urządzeniami cyfrowymi
i sieciami
komputerowymi. Uczeń:
1)
posługuje
się komputerem lub innym urządzeniem cyfrowym oraz urządzeniami
zewnętrznymi
przy wykonywaniu zadania;
2)
kojarzy
działanie komputera lub innego
urządzenia cyfrowego z efektami pracy z oprogramowaniem;
3)
korzysta
z
udostępnionych mu stron i zasobów internetowych.
4.
Osiągnięcia
w zakresie rozwijania kompetencji społecznych. Uczeń:
1)
współpracuje
z uczniami, wymienia się z nimi pomysłami i doświadczeniami,
wykorzystując
technologię;
2)
wykorzystuje
możliwości technologii do komunikowania się w procesie uczenia się.
5.
Osiągnięcia
w zakresie przestrzegania prawa i zasad bezpieczeństwa. Uczeń:
1)
posługuje
się udostępnioną mu technologią zgodnie z ustalonymi zasadami;
2)
rozróżnia
pożądane i niepożądane zachowania innych osób (również uczniów)
korzystających
z technologii, zwłaszcza w sieci internet;
3)
przestrzega
zasad dotyczących korzystania z efektów pracy innych osób
i związanych z bezpieczeństwem w
internecie.